Tuesday, 24 November 2015

Sistem imun Vs Vitamin


KORANG TAHU TAK??
==================

Sekurang-kurangnya sekali sehari sistem imun badan kita akan memusnahkan sel-sel yang akan menjadi kanser jika ia hidup.

TETAPI sekiranya sistem imun badan kita tidak kuat untuk  mengmusnahkan sel-sel yang akan jadi kanser itu, maka sel-sel itu akan membesar dan akan terus hidup seterusnya & menjadi KANSER.

Seram kan???

JADI?
====

Sebab tu lah kita perlu meningkatkan sistem imun tubuh badan kita.

CARANYA?
=========

Pengambilan makanan tambahan @ Vitamin larut air ini memang digunakan sel darah putih untuk melawan serangan penyakit dan peradangan.
.
Pengambilan vitamin secara berkelanjutan juga dapat membantu tubuh mempercepat penyembuhan luka.
.
Selain itu, antioksidan di dalam Vitamin dapat melindungi tubuh dari zat kimia berbahaya dan pencemaran udara.


Mencegah lebih baik dari merawat...kan..kan..kan...



Sharing is caring.....


Cuti Sekolah bermula...

Yeaahh!!! Cuti Sekolah dah bermula...

21 November 2015 hingga 03 Januari 2016......

Seronok ye la kan kalau cuti sekolah, hat kerja pun sama2 gak cuti kerja..enjoy rasanya!!!

hat parents dah standy by ka, nak pergi cuti mana2? kalau de rezeki, cuba2 la bawa2 depa ni berjalan2...p tmpat balik hari pun InsyaAllah depa semua akan suka..

Tp ingat parents2 semua, bercuti tu kena gak ambil berat kesihatan depa jugak...so kasi vitamin lebih skit tuk depa..bagi sihat sentiasa...

Yang ni nak habaq jugak...kedai Shaklee Che Amy sentiasa Buka 24jam & hari yer! ingat...nak cepat respon mai WhatsApp je no ni 012.653.9060..InsyaAllah tanya pasal Shaklee, gerenti reply awal..hehee

SELAMAT BERCUTI KEPADA MEREKA YANG BERCUTI SEKOLAH!!! 





Sharing is caring.....


Wednesday, 18 November 2015

Gusi kerap berdarah ?? Apakah penyebabnya?


Masalah gusi berdarah boleh terjadi pada kebanyyakan kita. Umumnya masalah ini disadari saat memberus gigi. Namun, mungkin belum semua orang tahu apa sebenarnya penyebab dari gusi berdarah dan bagaimana cara menangani dengan tepat.



Gusi berdarah bisa disebabkan oleh berbagai hal. Penyebab yang paling sering adalah adanya plak dan karang gigi (kalkulus) yang menempel pada permukaan gigi. Gigi kita dilapisi oleh lapisan transparan licin yang disebut pellicle. Pellicle yang dikolonisasi oleh bakteri disebut plak. Selanjutnya, bila tidak dibersihkan maka plak dapat mengalami mineralisasi (pengerasan) sehingga membentuk karang gigi yang melekat pada permukaan gigi. Biasanya karang gigi dijumpai pada leher gigi.

Karang gigi tidak hanya melekat pada permukaan gigi yang tampak (terletak di atas garis gusi) tapi juga dapat melekat pada permukaan gigi yang tertutup oleh gusi. Pada permukaan karang gigi biasanya juga terdapat koloni bakteri. Koloni bakteri pada plak dan karang gigi inilah yang mengakibatkan kerusakan jaringan penyangga gigi, yang dimulai dari gingiva (bagian gusi yang dapat kita lihat). Keadaan ini disebut gingivitis (radang gusi). Karena ada peradangan maka gusi menjadi mudah berdarah apabila terkena trauma mekanis, misalnya sikat gigi atau tusuk gigi. Jadi, gusi berdarah adalah tanda awal adanya kerusakan gusi.

Apabila tidak segera ditangani maka karang gigi dapat terus bertambah sehingga perlekatan gusi pada permukaaan gigi menjadi lepas dan terbentuk adanya kantung pada gusi (disebut periodontal pocket). Kondisi ini disertai juga dengan perdarahan gusi dan kerusakan tulang penyangga gigi. Akibatnya bila tidak segera ditangani gigi menjadi goyang dan akhirnya tanggal. Keadaan ini disebut periodontitis.

Karena penyebabnya adalah koloni bakteri pada plak dan karang gigi, maka solusi masalah ini adalah dengan melakukan pembersihan plak dan karang gigi. Plak dapat dibersihkan dengan cara menyikat gigi secara teratur dan benar. Frekuensi menyikat gigi minimal dua kali tiap hari, pagi setelah makan pagi dan malam sebelum tidur. Arah menyikat gigi adalah dari gusi ke arah gigi. Penyikatan gigi dalam arah horizontal tidak dibenarkan karena akan menyebabkan abrasi leher gigi dan resesi gingiva (gusi rahang atas tampak naik, gusi rahang bawah tampak turun, sehingga permukaan akar gigi terlihat).

Karang gigi tidak dapat dibersihkan dengan menyikat gigi. Jadi apabila terdapat karang gigi maka perlu datang ke dokter gigi untuk dilakukan scaling (pembersihan karang gigi). Selanjutnya dokter gigi akan melihat sampai mana kerusakan jaringan penyangga gigi yang terjadi. Apabila hanya terjadi gingivitis, maka tindakan scaling biasanya sudah mencukupi. Tapi bila sudah terjadi periodontitis, maka akan dilakukan perawatan periodontal lebih lanjut. Sebaiknya kita datang ke dokter gigi setiap enam bulan sekali untuk melakukan pemeriksaan menyeluruh sehingga masalah dapat ditangani sejak dini.



Selain karang gigi dan plak, perdarahan gusi juga berhubungan dengan beberapa penyakit, antara lain kekurangan vitamin C dan kelainan darah. Kekurangan vitamin C terjadi pada orang yang tidak makan sayur atau buah dalam jangka waktu lama. Gusi pada penderita kekurangan vitamin C menjadi bengkak, berwarna keunguan dan terjadi perdarahan. Keadaan kekurangan vitamin C ini dinamakan Scurvy. Cara penanganannya adalah dengan memberikan vitamin C.



credit : ummiadni.com




⌨ Pertanyaan lanjut & Order Shaklee
'Call/SMS/WhatsApp: 012-653.9060 (Amylia)
PM FB https://www.facebook.com/pages/Double-Healthy-e-shoppe
   COD Area:SELURUH KAWASAN AMPANG, KUALA LUMPUR (KLCC, AMPANG PARK,SEKITAR BUKIT BINTANG) CHERAS, KELANA JAYA , & SUBANG

C untuk ???

C merujuk kepada...
.
.
.
.
.

👉Cantik
👉Cute
👉Comel
.
.
.
.

Nak cantik...💅
Nak cute....👩
Nak comel...🙆
.
.
.
Ni jawapan ye👇👇👇👇👇


1 Botol = Tahan 6 BULAN!!!! WOW!
RP : RM92.50
BUY2 get 5%
promosiNovember‬
bulankecantikan‬
beli1pundapat5%hanyadiDoubleHealhtyeshoppe‬




⌨ Pertanyaan lanjut & Order Shaklee
'Call/SMS/WhatsApp: 012-653.9060 (Amylia)
PM FB https://www.facebook.com/pages/Double-Healthy-e-shoppe
   COD Area:SELURUH KAWASAN AMPANG, KUALA LUMPUR (KLCC, AMPANG PARK,SEKITAR BUKIT BINTANG) CHERAS, KELANA JAYA , & SUBANG


Tuesday, 17 November 2015

Cawangan Shaklee

Sekiranya anda ingin membuat pembelian product shaklee terus dari cawangan, anda boleh membeli dari cawangan yang berhampiran dengan anda

Sila lihat senarai cawangan shaklee dibawah...

Ibu pejabat : Sunway
Level 9, The Pinnacle, Persiaran Lagoon, Bandar Sunway,
47500 Subang Jaya, Selangor Darul Ehsan.
Tel: 603-5622 3188 Fax: 603-5622 3199
Waktu Perniagaan :
 Isnin hingga Sabtu : 10.00pagi – 7.00malam

*************

Kuala Lumpur
No. 32, Jalan Rampai Maju 3,
Taman Sri Rampai, 53300 Kuala Lumpur.
Tel: 603-4142 1067 Fax: 603-4142 1027
Waktu perniagaan :
Isnin hingga Jumaat, Sabtu (Pertama & Ketiga): 10.00 pagi – 7.00 malam

***********

Pulau Pinang
No. 81, 83 & 85, Jalan Todak 6, Pusat Komersial Sunway Perdana,
13700 Seberang Jaya, Pulau Pinang.
Tel: 604-383 8261 Fax: 604-383 8560
Waktu perniagaan :
Isnin hingga Jumaat, Sabtu (Pertama & Ketiga): 10.00 pagi – 7.00 malam

***********

Ipoh
32, Medan Istana 1, Bandar Ipoh Raya, 30000 Ipoh.
Telefon: 605-241 8260 ; Fax: 605-241 8263
Hubungi : Eunice Lau (Penyelia Cawangan)
Waktu perniagaan :
Isnin hingga Jumaat, Sabtu (Pertama & Ketiga): 10.00 pagi – 7.00 malam

***********

Johor Bahru
14, Jalan Molek 1/10, Taman Molek, 81100 Johor Bahru.
Telefon: 607-352 5188 ; Fax: 607-352 4188
Waktu perniagaan > Isnin hingga Jumaat, Sabtu (Pertama & Ketiga): 10.00 pagi – 7.00 malam

************

Kota Bharu
319, Section 25, Bandar Kota Bharu, Jalan Sultan Yahya Petra, 15200 Kota Bharu.
Telefon: 609-747 8688 ; Fax: 609-747 7711
Waktu perniagaan :
Ahad hingga Khamis, Sabtu (Pertama & Ketiga): 10.00 pagi – 7.00 malam

**********

Kota Kinabalu
Lot 4.1, Neutron Point, Lorong Poin Neutron,
Jalan Lintas Khidmat, 88300 Kota Kinabalu.
Tel: 6088-393 848 Fax: 6088-393 851
Waktu perniagaan :
Isnin hingga Jumaat, Sabtu (Pertama & Ketiga): 10.00 pagi – 7.00 malam

**** ANDA perlu dapatkan terlebih dahulu SID number anda sekiranya anda ingin membeli dengan harga Ahli.( untuk mendapatkan SID anda perlu mendaftar keahlian, anda boleh mendaftar melalui Che amy)

**** ANDA boleh menggunakan SID Che Amy SID : 886820 untuk membuat pembelian...(Dont Worry, sekiranya anda menggunakan SID Che Amy, anda layak mendapatkan CONSULTATION  secara PERCUMA dari Che Amy)




⌨ Pertanyaan lanjut & Order Shaklee
'Call/SMS/WhatsApp: 012-653.9060 (Amylia)
PM FB https://www.facebook.com/pages/Double-Healthy-e-shoppe
   COD Area:SELURUH KAWASAN AMPANG, KUALA LUMPUR (KLCC, AMPANG PARK,SEKITAR BUKIT BINTANG) CHERAS, KELANA JAYA , & SUBANG

Friday, 13 November 2015

Vivix™

Hebat sangat ke vivix ni sampai vivix ni digelar sebagai TONIK AJAIB...??

jom kita lihat apa yang dimaksudkan Vivix..

VIVIX
=====


Satu penemuan REVOLUSIONARI dalam anti penuaan pada tahap sellular. Vivix merupakan supplemen anti-penuaan terbaik di dunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh shaklee syarikat no.1 supplemen makanan di amerika.

Didalam kajian makmal, ramuan Vivix telah menunjukan impak kepada 4 mekanisma penting penuaan pada tahap seluluar.

4 mekanisma penuaan tahap seluluar :-

1.KEROSAKKAN DNA.
- Setiap hari, setiap sel tubuh badan kita diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pengkalan data genetik,menghasilkan satu "typo" (kesilapa n dari yang asal) yang akan menggangu fungsi sel & panjang umur.

Ramuan Vivix melindungi & memperbaiki sellular DNA.

2. PENGAWALAN GENETIK
- Pengawalan genitik menyumbang kepada deteriorasi (kemerosotan) umur pada tahap selular.

Dalam satu penemuan utama, ujian klinikal terbaru,menunjukkan ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap selular.

3. PENGELUARAN TENAGA YANG KIAN MENURUN OLEH SEL-SEL
-Mitochdria (penaja tenaga) didalam sel menghasilkan tenaga yaang kita perlukan. Apabila kecekapan Mitochdria menurun fungsi, sel turur menurun.

Ramuan Vivix menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochdria untuk meningkatkan tenaga dalam sel

4. PENIMBUNAN PROTIN AGE
- Penimbunan berlebihan protin AGE boleh menyebabkan kerosakkan tahap selular yang akan menggangu keutuhan sel & panjang umur.

Ramuan Vivix adalah 10x lebih kuat dari resveratrol( kandungan unik dalam anggur "muscadine" untuk melambatkan protin AGE.
4 ramuan vivix shaklee


Ramuan Vivix mengandungi 4 Bahan aktif yang tinggi dengan RESVERATROL &POLIFENOL iaitu :-
Muscadine Grape - Anggur yang lain dari lain kerana mempunyai 20 kromosom iaitu lebih satu kromosom berbanding anggur yang lain hanya mempunyai 19 kromosom sahaja.
- Ianya juga mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi, 1 phyto-nutrient yang tida dijumpai mana2 jenis anggur lain & menunjukkan mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia yang penyebab kanser, anti-virus & anti-bakteria.

Purple Carrot- adalah sumber terbaik vitamin A dan mengandungi phytokimial termasuk carotenoids ,phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Ia juga mengandungi anthocyanins,antioksidan yg mustajab. Anthocyanins adalah bertanggungjawab pada warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayur.
Asid klorogenik adalah antioksidan paling byk dlm semua karot dan ia bertanggungjawab mengurang diabetes.

Polygonum Cuspidatum-Polygonum cuspidatum ( knotweed jepun) adalah tumbuhan perenial yg besar berasal dari asia, yang juga byk ditemui d amerika utara dan eropah. Knotweed jepun adalah sumber komersial Resveratrol Polygonum Cuspidatum banyak menafaat kesihatan dan dgunakan untuk merumuskan supplemen anti penuaan . Kesimpulan dari ujian demi ujian menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan,merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet, dan megurangkan berat badan

Elderberry atau Sambucus Nigra-Elderberry juga dikenal sebagai Sambucus Nigra. Buahnya bulat kecil berwarna ungu gelap bergerombol seperti anggur. Buah ini banyak tumbuh di Eropa, Amerika Utara, Asia, dan Inggris. Elderberry merupakan jamu popular dan telah lama digunakan dalam pengobatan tradisional.

VIVIX juga menolong, membantu, menjaga/memelihara :-
  • Kesihatan Jantung
  • Kesihatan Otak
  • Kesihatan sistem imun
  • Kesihatan sendi
  • Perlindungan antioksidan
  • peningkatan tenaga pada tahap selular
  • kesihatan & kesejahteraan
Vivix ni kalau belum cuba memang kata biasa je...bila dah cuba, baru tahu kehebatannya...jom tgk testimoni part MEROKOK je...





Hebat kan Tonik Ajaib ni...hehehehe hat bawah ni anak che amy, si amni syakira dalam usaha mebantras sel2 kanser dalam badan merebak....Alhamdulliah, result buat masa ni...baik, belum lg ketemu sel2 kanser merebak ketempat lain...InsyaAlllah, sentiasa berdoa agar sel2 kanser tu tidak membiak & mati terus huhuhuh

Amni anak Che amy

Nak cuba?? boleh je....

⌨ Pertanyaan lanjut & Order Shaklee
'Call/SMS/WhatsApp: 012-653.9060 (Amylia)
PM FB https://www.facebook.com/pages/Double-Healthy-e-shoppe
   COD Area:SELURUH KAWASAN AMPANG, KUALA LUMPUR (KLCC, AMPANG PARK,SEKITAR BUKIT BINTANG) CHERAS, KELANA JAYA , & SUBANG



Wednesday, 11 November 2015

amni syakira turn 4 today!!!

HAPPY BIRTHDAY anak ibu AMNI SYAKIRA!!!

11.11.11 - 11.11.15 turn 4 years...

Alhamdulillah.... Allah panjatkan usia mu sayang...

kek besday akk amni share ngn adik ayaz 5.11.15 :)

Ibu panjatkan doa agar amni :-

panjang umur...
murah rezeki...
menjadi anak yang solehah...
paling utama menerima UJIAN yg cukup indah & 1001 hikmah untuk amni nikmat yang ALLAH janjikan untuk mu sayang....

Ibu harap kanser yang ada dalam badan amni akan terhapus & InsyaAllah ianya tidak berkembang ketempat lain....doa ibu sentiasa dengan mu...amin...



Sharing is caring.....



Monday, 2 November 2015

10 Tips mudah mengatasi sakit haid semulajadi

Walaupun sakit yang berkaitan dengan aliran darah haid adalah perkara biasa, ia bukanlah sebagai normal. Malangnya, trend dan mesej telah menjadi perkara tersebut adalah biasa  ;-
  •  "ia adalah hanya sebahagian daripada menjadi seorang wanita"
  •  "hanya perlu belajar untuk hidup dengan kesakitan yang ada setiap bulan." 
Jangan!!!! sakit adalah tanda bahawa ada sesuatu yang tidak seimbang dan sakit haid adalah tidak berbeza daripada apa-apa jenis so harus di rawat ok...

Pendekatan semula jadi untuk merawat sakit haid seperti perubahan pemakanan dan gaya hidup dan penggunaan herba yang amat berkesan dalam mengurangkan dan menghapuskan kesakitan haid. 

Jom kita tengok 10 cara mengatasi sakit haid semulajadi :-

  1. Elakkan menggunakan tampon kerana ia menyekat aliran darah semula jadi dan sebagainya memburukkan kekejangan. Sebaliknya memilih pad [sebaik-baiknya organik kapas atau kain tuala wanita]
  2. Elakkan minuman sejuk dan berenang dalam air sejuk dalam tempoh haid kerana ia boleh mencetuskan kekejangan.
  3. Guna botol air panas atau pek haba kepada perut anda dan belakang.
  4. Gosok minyak pati di perut anda dan belakang.
  5. Pastikan perut anda, belakang dan kaki hangat. rendam kaki panas dengan beberapa titik geranium atau minyak lavender boleh membantu.
  6. letak halia yang di hiris ke perut dan bahagian bawah belakang untuk mengurangkan kesakitan dan memanaskan badan. Sapukan sedikit minyak ke perut anda terlebih dahulu untuk mengelakkan halia daripada memedihkan kulit anda.
  7. Mandi panas dengan penyerapan thyme atau chamomile ditambah kepada air mandi.
  8. Kedudukan yoga A baik untuk melegakan senggugut adalah untuk berbaring di belakang anda dengan lutut ditarik ke atas dan berehat di atas lantai dan kaki anda bersama-sama.
  9. Teh halia [memudahkan senggugut dan loya] 1tsp Halus menjengkelkan akar halia segar, tambah 1 cawan air panas dan biarkan meresap selama beberapa minit sebelum minum



Mana yg ke 10?

 10.Gla Complex shaklee. Macam Che Amy, memang xda masa nk bancuh teh halia ke, mandi air panas dengan herba ke, gosok minyak kt perut ke sebab busy dengan 3 orang anak...so masa banyak spend kt diorang.. JADI penyelesaian mudah & selamat, untuk hilang kt sakit haid semulajadi Che Amy amalkan makan Gla Complex Shaklee... ALHAMDULILLAH.. bila tiba masa period memang dah tak ada senggugut ni sekiranya consistent makan Gla..(kekadang skip mkn gak,.bila next month, ok je bila bendera merah datang hehehe) korang boleh cuba... 



Sharing is caring.....



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Total Pageviews